Uutinen
Herrfors sijoittui kuudennen kerran peräkkäin vuosittaisen sähkönmyyntialan asiakastyytyväisyystutkimuksen kärkikolmikkoon
Herrforsin asiakastyytyväisyys on koko sähkönmyyntialaa huomattavasti korkeammalla tasolla. Tämän todistaa EPSI Ratingin vuosittainen sähkönmyyntialan asiakastyytyväisyystutkimus. Herrfors sijoittuu ainoana sähkönmyyntiyhtiönä kuudennen kerran peräkkäin tutkimuksen kolmen parhaan joukkoon.
87 % asiakkaistamme kertovat olevansa tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä asiakkainamme
Herrforsin asiakkailla on tutkimuksen mukaan korkeat odotukset asiakaspalvelullemme ja tuotteidemme sopivuudelle. Erityisen paljon asiakkaamme arvostavat vaivattomuutta olla asiakkaanamme, ja että saavat meiltä sen avun mitä tarvitsevat. Asiakkaat ovat myös kertoneet kokevansa meidät luotettavana ja pitävän huolta asiakkaistaan.
Kehitysalueet, joilta asiakkaamme odottavat parannusta, olivat tutkimuksen mukaan ympäristöystävällisyys ja digitaalisuus.
“Tutkimustulokset antavat meille vahvistuksen siitä, että olemme kehittämässä palveluitamme samaan suuntaan kuin asiakkaiden tämänhetkiset tarpeet,” toteaa asiakaspalvelupäällikkömme Ida Finne.
Alan asiakastyytyväisyys elpymässä – alan tulokset korkeimmat sitten vuoden 2018
Alan asiakastyytyväisyys saavutti mittaushistoriallisen huippunsa vuosina 2017-2018, jonka jälkeen tyytyväisyys laski vuodessa voimakkaasti. Tämän jälkeen tyytyväisyys elpyi hiljalleen muutaman vuoden ajan, kunnes laski jälleen voimakkaasti energiakriisin leimaamana vuonna 2022. Tyytyväisyys alkoi kuitenkin jälleen elpyä, ja tuoreimmat tulokset palauttavat yksityisasiakkaiden tyytyväisyyden sen korkeimmalle tasolle sitten vuoden 2018.
Samaan aikaan kun asiakastyytyväisyyden taso on heilahdellut markkinoilla, on Herrforsin asiakastyytyväisyys pysynyt erittäin korkealla tasolla kaikkien mitattujen vuosien ajan 2019-2024.
Sähkömarkkinoiden suunta vuonna 2024: Ympäristöystävällisyys ja digitaalisuus keskiössä
Vuoden 2024 tutkimukset tuovat esiin sähkönmyynnin merkityksen kuluttajien arjessa ja painottavat, kuinka tärkeää on tarjota asiakkaille kilpailukykyisiä ja tarpeita vastaavia palveluja. Erityisesti ympäristöystävällisyys ja digitalisaatio ovat nousseet keskeisiksi tekijöiksi alan kehityksessä. Vaikka sopimusten valikoima, hinnat ja paikallisuus säilyttävät asemansa, kuluttajien odotukset ovat selkeästi muuttumassa. Sähköyhtiöiltä odotetaan nyt yhä enemmän vastuullisia toimintatapoja ja innovatiivisia ratkaisuja, jotka tekevät palveluista käyttäjäystävällisempiä ja avoimempia kuin koskaan aiemmin.
”Kiitämme lämpimästi kaikkia tutkimukseen vastanneita asiakkaitamme. On ilahduttavaa nähdä, että meillä on näin uskollinen asiakaskunta,” kiittää asiakaspalvelupäällikkömme Ida Finne.
Tietoa EPSI Ratingista
EPSI Ratingin vuosittainen sähkönmyyntialan asiakastyytyväisyystutkimus tarjoaa näkymän siihen, miten sähkönmyyntiyhtiöt vastaavat asiakkaiden odotuksiin Suomessa. EPSIn tutkimustulokset auttavat yrityksiä ymmärtämään paremmin asiakkailtaan nousevia odotuksia ja osoittavat kunkin yhtiön kohdalla ne osa-alueet, joihin investoimalla ja joiden osalta toimintaa kehittämällä asiakastyytyväisyyttä voidaan parantaa nykyisestä tasosta kaikkein vaikuttavimmin. EPSIn tutkimustyö antaa näin paitsi ajankohtaisen kuvan toimialan tilanteesta, myös arvokasta tietoa tulevaisuuden päätöksenteon tueksi.
EPSI Rating on riippumaton ja voittoa tavoittelematon akateeminen organisaatio, jonka analyysimalli perustuu yli kolmen vuosikymmenen tutkimustyölle.